måndag 27 december 2010

Femhundraett

Helgens scenario utspelar sig på Excet's terrass runt ca. 01:30.
Efter en catfight har jag satt mig ner på en trappavsatts lite mer off med en cigg i handen, bredvid mig sitter det tjejer som pratar och gråter och killar som skakar på axlarna och fortsätter sippra på sina öl.
Då böjer sig en kille i Oscar Jacobson kostym ner och börjar prata med mig. Jag är inte i mitt nyktraste tillstånd direkt men jag minns att vi pratade om jobb och jul och plötsligt citerar jag Laserturken. Jag har inget minne av varför jag sa det, eller vad vi pratade om just då men jag sa både "Klippa din toung" Och "Göra kaoz". Killen som jag tror hette Fredrik kollar snett på mig och jag frågar om han aldrig sett Laserturken. Han skakar på sitt backslicks prydda huvud, vänder på klacken och går därifrån.
Jag sitter kvar och skrattar - trött på Bratkulturen.

Inga kommentarer: